Blogger Templates

Sunday 29 July 2012

:: akhirnya ::

sekian lama x mencoret..rasa rindu menyerpa pada ruangan blog nie..ermmmm..dulu punya la excited nk menulis blog tapi sekarang hanya masa dan rasa cuma yang dapat mengajak hati mencoret sesuatu di laman blog -mata hati-


tiada apa yg menerujakan aku saat ini..semuanya kembali seperti asalnya..makin lama aku makin belajar mengenal manusia di sekeliling aku..pelbagai watak dan perwatakan yg dapat aku lihat kini dari diri mereka-mereka semua..ada yg still cuba menyembunyikan sifat mereka dan ada juga menunjukkan sifat sebenar mereka..tapi itulah manusia..manusia memiliki pelbagar ragam..tapi aku bersyukur..kerana mereka-mereka semua mengajar aku erti bersabar walaupun kadangkala hati ini terhiris..disakiti..oleh mereka-mereka semua..


aku x menyalahkan mereka-mereka semua..aku sedar aku juga bukan manusia sempurna yg tidak pernah melakukan kesalahan atau pun dosa..aku memohon maaf sekiranya aku pernah menyakiti..melukai atau menghiris rasa kamu semua..aku anggap yg berlalu biarkan ia berlalu..buat apa nak berdendam..sapa kita untuk munghukum mereka semua..kita semua dah dewasa dan boleh pikir mana yg baik mahu pun sebaliknya..


lebih baik kita mendoakan mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan meraka di dunia dan akhirat..pada mereka-meraka yg pernah aku sakiti..aku memohon kemaafan andai pernah melukakan hati kamu semua..hanya ALLAH saja yg dapat membalas kebaikan kamu semua padaku..aku mendoakan kamu semua bahagia dunia dan akhirat..insyallah..

0 comments: